Beïnvloeden en overtuigen

Goed verhaal?
Verkocht!

Zelf enthousiast over uw verhaal, uw nieuwe product of dienst? Maar uw stakeholders hebben er totaal geen oren naar of zijn allesbehalve overtuigd? Zonde!

Beïnvloeden en overtuigen

Resultaten bereiken lukt doorgaans niet alleen. In organisaties werken we daarom samen en vaak in teams. Maar dat gaat weer niet altijd vanzelf. Zoveel hoofden, zoveel meningen immers.

Soms weet u gewoon dat u gelijk heeft, maar krijgt u het niet. Ronduit vervelend. Hoe zorgt u er nu voor dat dit wel lukt? 

Of het nu gaat om het verkopen van uw gloednieuwe product, het verkrijgen van die gemeentelijke vergunning of de medewerking van uw teamleden. De uitdaging is en blijft het beïnvloeden en overtuigen van stakeholders. Van hen die een belang hebben bij uw initiatief, en omgekeerd ook van belang zijn voor uw initiatief. 

Een simpele, altijd werkende silver bullet is er niet. En van manipuleren wordt geen mens beter. Dus daar doen we niet aan.

Toch zijn er wat regels en principes die u helpen uw oprechte overtuiging kracht bij te zetten. Iets meer inzicht in wat werkt, is dan ook voor vrijwel niemand overbodige luxe.  

Wanneer haken mensen nou typisch af, of kiezen ze voor tegengas? Wat maakt dat ze actief meedenken of u gedachteloos volgen bijvoorbeeld? En hoe beïnvloedt u dat gedrag naar uw wens?  Bekijkt u het wel eens vanuit hun perspectief? Wat hebben zij nodig om met u mee te bewegen? Hoe weet u dat?

MASIVe helpt u beter snappen hoe beïnvloeden en overtuigen werkt en reikt u concrete handvatten aan.

Kies voortaan de aanpak die uw
doelen wel dichterbij brengen.

Positief beïnvloeden en overtuigen van stakeholders

Hoe
kunnen
wij
helpen?

Wilt u ook effectiever medewerkers, collega-managers of klanten overtuigen van uw oprecht goede verhaal? Leer:

  • wanneer mensen wel en echt niet kunnen luisteren
  • wat ervoor nodig is om hen wel te willen laten luisteren 
  • voor welke vormen van beïnvloeding mensen gevoelig kunnen zijn
  • wat de juiste setting is en hoe u die zelf creëert
  • hoe u insteekt op het juiste niveau van commitment
  • vanuit meerdere perspectieven te kijken naar de gewenste verandering
  • afstemmen op verschillende communicatievoorkeursstijlen